Okiem krytyka...
(…) Edyta Dzierż odwołuje się do abstrakcji.
Jej malarstwo mimo pewnych geometrycznych odniesień jest przede wszystkim emocjonalną grą między materią malarską, kolorem, strukturą.
Jest uwikłana w rzeczywistość, nie poszukuje w niej jednak uporządkowania, ale odmienności, doświadczenia.
Wpisuje się w tradycję malarstwa abstrakcyjnego, w którym natura, pejzaż, światło stają się przewodnikiem dla wewnętrznych pejzaży.
(…)
Bartłomiej Gutowski, krytyk sztuki.
Tekst z folderu wystawy: Grupa Osobno - malarstwo, Warszawa, 2012.
_______________________________
The critic's eye ...
(...) Edyta Dzierż refers to abstraction.
Her painting, despite certain geometric references, is above all an emotional game between painting matter, color and structure.
She is entangled in reality, but she does not seek order in it, but differences, experience.
It is part of the tradition of abstract painting, in which nature, landscapes and light become a guide for interior landscapes.
(...)
Bartłomiej Gutowski, art critic.
Text from the exhibition folder: Grupa Separately - Painting, Warsaw, 2012.